Tuesday, May 10, 2011

Taklimat Pertandingan Memasak Peringkat Daerah LMS 2011

saya baru je balik dari SMK Treacher Methodist untuk satu sesi taklimat pertandingan memasak sekolah-sekolah menengah peringkat daerah LMS 2011. hari tu,bila saya cerita kat hubby pasal pertandingan ni, dia kata - kenapa ambik lagi? kan dah tak ngajar subjek KH sejak dah jadi guru media(guru library le)? emmm.. memang dah tak ngajar, kalau ikutkan, dah takde kaitan. tapi disebabkan minat(walaupun tak pandai masak dan jarang-jarang gak masak) dan suka nak bawak pelajar masuk pertandingan.lagipun tahun lepas tak dapat masuk sebab takde pertandingan masak di peringkat daerah. so budak-budak tu frust la jugak.so tahun nie,memang dah pasang niat untuk masuk.harap-harap takde masalah lain akan timbul.manala tau, kot-kot kena pegi kursus lak.
Bila diteliti balik,nampaknya syarat pertandingan tak jauh beza dari tahun-tahun sebelumnya.untuk tahun nie ada sedikit pembaharuan - resepi mesti dalam bahasa inggeris dan dalam cd!
Tarikh pertandingan peringkat daerah : 14hb mei
Tarikh pertandingan peringkat negeri (kalau ada rezeki) : 21 jun 2011
Tarikh akhir hantar borang penyertaan : 22 mei.
dan yang paling ditunggu-tunggu setiap kali ada pertandingan memasak - temanya. tahun 2009, tema berkelah. nak tau apa tema tahun nie? Hidangan Pengantin la pulak!
Takpe, jangan panik. Apapun, perkara pertama sekali - esok kena bincang dengan student (3 orang peserta). yelah, diorang yg akan masak.

No comments:

Post a Comment