Wednesday, May 25, 2011

Luahan perasaan

pagi-pagi tadi, saya jadi ala-ala cikgu kaunseling tak bertauliah. masa kat library tadi, saya dekati sorang sebab ada hal sikit.alih-alih saya jadi tempat meluahkan perasaan lak.so, saya pun tarik kerusi dan duduk sebelah supaya dapat menjadi pendengar yg baik.dia sedih sebab ada rakan sejawat yg susah nak bekerjasama sampai dia pulak kena cover keje org lain, walhal org tu boleh buat bodo je (kata org sekarang).memang letih jika dapat masalah macam tu.saya tak pandai nak komen @ tenangkan org lain tapi rasanya cukupla sekadar menjadi pendengar, sekurang-kurangnya terlepasla apa yg ditanggung dalam hati.

memang tak dinafikan keadaan di sekolah sekarang memang sibuk - marking paper, nak key-in markah,dan macam-macam lagi la.kalau tak dapat nak uruskan kerja, kerja yg lama belum siap dah dtg lak kerja baru - memang akan rasa tension - lagi tension bila kerja yg sepatutnya ditugaskan kpd org lain, tak disiapkan dengan sebaik mungkin,kita lak kena cover dan buat balik.

apapun, ni adalah nasihat daripada rakan saya - kuatkan semangat. Pokok yg utuh, bukan yg terlindung dari ribut dan taufan. Pokok yg kuat adalah yg tegak ditanah lapang, menahan simbahan matahari. Suatu masa org dapat bezakan antara cengal dan lalang. Sabar dan buat apa yg dirasakan betul.

No comments:

Post a Comment