Monday, May 16, 2011

Hidangan Pengantin 1 Malaysia?

Saya belum siap lagi menu untuk dibawa ke pertandingan memasak lepas cuti sekolah nanti 14 Mei 2011 (cikgu gak yang nak kena reka menu, sedangkan yang masuk bertanding tu pelajar. kalau tunggu pelajar yang buat, boleh gak tapi tak tau bila boleh masak. takpela, saya cari menu, nanti bincang balik dan try dengan pelajar)
Tema tahun nie - menu sihat hidangan pengantin. takde dicatatkan dalam syarat pertandingan , hidangan pengantin apa yang diperlukan, samada hidangan pengantin cara melayu ke, cina ke atau lai-lain kaum. Jadi saya bercadang nak combind semua kaum - so dalam menu tu ada hidangan melayu, india dan cina. tadi dah bincang dengan Cikgu Kasturi, dia cadang buat dessert daripada hidangan pengantin india - nampak idea tu menarik gak. so saya tunggu dia bagi resepi tu dan bolehla try nanti.
Saya menaruh harapan untuk menang tahun nie, geram sebab tahun lepas takde pertandingan. Harap-harap ada rezeki. Tapi kalau tak usaha, masakan dapat, ye tak?

No comments:

Post a Comment