Friday, April 29, 2011

Apa jadi kalau takde perancangan?

malam tadi saya tengok behind the scene, persediaan untuk weeding prince william & kate yang akan berlangsung hari ni.tengok diorang punya preparation, berbulan-bulan sebelum weeding dah start buat macam-macam. punyala detail diorang prepare, sampai ke statue pun diorang cuci dan wax balik supaya berkilat.
kredit gambar : http://news.yahoo.com/royal-wedding

setiap apa yang kita nak buat mesti ada perancangan. kalau nak program yang kita rancang tu menjadi, kena la plan betul-betul. kalau dah last minit buat, macam-macam perkara boleh berlaku.tambah-tambah kalau program yang kita nak buat tu adalah satu majlis rasmi. jangan ambil mudah.kesilapan kita merancang mungkin akan turut menjejaskan kerja orang lain . aik! macam bercakap dari pengalaman je ;) adala sikit. bengang pun ada gak.maklumla, tugas saya sebenarnya dah siap. saya dah boleh fokus pada kerja2 pusat sumber yg tak taula bila boleh habis. tengok2, last minute, ada perubahan menyebabkan saya kena betulkan balik kerja saya. letih tau buat keje 2 kali! (bukan 2 kali je, dah lebih kali)tapi takpe, jadikan pengalaman dan pengajaran supaya lain kali saya akan beringat. lagi satu yang saya paling bengang bila attend majlis yang tak ikut aturcara. dalam aturcara tulis program habis pukul sekian,sekian, jadi saya ambik la ralat dalam 1/2 jam - mungkin akan habis 1/2 lebih lambat dr yg dirancang. tapi akhirnya lebih lambat dari tu. apa nak buat? sabo je lah!

No comments:

Post a Comment