Thursday, August 4, 2011

terima kasih atas sokongan anda...




alhamdulillah , dapat juga buletin menteri edisi 2 bagi bulan ogos dikeluarkan dan dijual.betul gak, bila dalam pressure (time constrain), saya tetapkan date line pagi nie untuk siapkan - kita boleh buat. bila kita letak date line tu lambat lagi atau masa panjang untuk buat, kita akan rasa berat dan asyik bertangguh sebab rasa lambat lagi.tapi bila terdesak, boleh aje sebenarnya.dalam 2 hari je dah boleh siap.
untuk kali kedua ni, cuma marketing lain sikit. kalau edisi 1 dulu, AJK buletin jual dari kelas ke kelas, kali nie bukak meja@kaunter kat depan koperasi, antara tempat laluan yang paling sibuk la kat sekolah ni. alhamdulillah, lepas jualan tadi dah boleh balik modal. kalau takde apa, esok boleh cuba jual lagi.
terima kasih kepada yang banyak memberi sokongan (samada yang beli ataupun tidak).
tapi, betul tak kalau saya katakan - orang kita nie, kalau bab membeli bahan bacaan memang sayang duit. tapi kalau bab beli kad top-up, ada lak duit.pendek kata, bab membeli bahan bacaan nie memang bukan budaya kita.tak percaya, cuba masuk rumah (kita atau kengkawan/sedara).apa yang kita nampak? yang pasti tv, radio, kengkadang boleh kalah panggung wayang.ada nampak rak buku yang penuh dengan buku? kalau ada pun rak, penuh dengan pinggan mangkuk hiasan (yang sayang nak guna). saya suka tengok afc kat astro 703, ada satu rumah chef tu, dari living room, ke dining sampai ke dapur penuh dengan rak yang sarat dengan buku.
apa kata anda? budaya membaca belum betul2 menjadi budaya kita...

No comments:

Post a Comment