Wednesday, February 16, 2011

Dah tak ngajar KH! Sedihnya tapi...


Hari nie saya telah dilantik sebagai guru perpustakaan dan media (GPM) bagi menggantikan Pn Rossayu yang bertukar ke sekolah lain.jadi secara automatik, saya akan ke sesi pagi setelah hampir 8 tahun saya di sesi petang mengajar KH.
GPM perlu mengajar 6-10 waktu dalam seminggu, jadi saya ditugaskan mengajar Sc ting. 3, satu kelas je. Sedih gak bila difikirkan saya akan kehilangan keseronokan mengajar subjek KH nie, tapi dalam masa yang sama, perlu ada perubahan dalam skop kerje kita nie. Memandangkan karier sebagai guru masih jauh, jadi saya terima cabaran baru nie. Memang mencabar sebab selama nie saya langsung tak terlibat dengan PSS (pusat sumber sekolah) - so banyak yg saya kena belajar.Tapi apalah salahnya.takde lagi orang mati sebab jadi GPM. lagipun mungkin rezeki saya disini - kot2 boleh jadi GPM Cemerlang lak! (he!he! insyaallah, kan?)

3 comments:

  1. SalamX..!!

    Takpe... seronok sebenarnya berjasa pada PSS. Setiap apa yg kita buat jadi rujukan 1 sekolah.

    Saya merasa gak jadi Guru PSS, 2 thn di POS Kenang n 3 thn di SK Lintang, sebelum datang ke sini.

    Apa yg penting, setiap rujukan n kertas kerja yang kita buat mesti ada sistem pengkelasan (No. ID). Alhamdullilah... senang keje kita.

    Good luck ! :)

    ReplyDelete
  2. Ops.. 1 lagi... kelakor le gambo kartun atas tu hehe..!!

    ReplyDelete