Monday, November 22, 2010

Clever di Astro TVIQ


biasa tengok @ dengar pasal program Clever di Astro Channel 552 TVIQ? first time saya tahu pasal program nie masa dok tekan remote tv tengok info kat Astro. ternampakla tajuk program tu, tapi tak terfikirla nak tengok. sampaila satu hari one of my student tanya saya, kenapa gas helium bila disedut, suara kita akan jadi pelik? saya tanya macamana kamu tau? barulah student saya nie cerita yang dia tengok Clever. bermula dari situla saya pun mula menonton program tu. memang la masa mula-mula tengok, kita terfikir - ni rancangan untuk budak2 ni! ye la, pengacaranya Aznil, lepas tu ada 2 buah sekolah rendah yang akan bertanding dan dibantu oleh celebriti. tapi kalau kita cuba jawab soalan2 yg ditanya, kadang2 kita pu tak tau jawapannya!
jadi sekarang, saya galakkan anak saya menonton TVIQ semasa cuti. dan dalam suratkhabar the star ada dikeluarkan iklan mengenai jadual program TVIQ sepanjang cuti.
kepada para pelajar SMKTM, tontonlah program tv yang memberi manfaat kepada anda,ok

No comments:

Post a Comment