Thursday, July 21, 2011

selepas kursus...

kadang-kadang kita ambik mudah tentang benda-benda yang kita rasa dah biasa buat.macam saya, pegi kursus bukanla sesuatu yg pelik atau baru.tapi kekadang kesilapan yg sama kita buat.jarang nak well prepared, lepas tu bila dah sampai tempat kursus baru la menyesal.kali nie, nasib baik saya dah prepare borang-borang yg perlu dikepilkan sekali dengan borang claim tnt - macam borang kebenaran bawa kenderaan , photostat cover dalam buku bank dan kad touch&go, surat panggilan mesyuarat.tapi saya selalu terlupa tang bahagian nak isi gaji,elaun - nasib baik ada egaji, bolehla check.bab tu dah settle, tak ingat lak mcmn nak isi bahagian dlm, nasib baik ada en. zulkurnain dr smkKE, dapatla refer kat dia.settle borang claim.
tapi saya terlupa bawak kad biru - kad yg perlu ditandatangan oleh ketua program.so, dah tak bwk, kenala buat kat sekolah je.
lagi satu saya silap.tengah syok2 ambik video, tetiba bateri habis! tu, la. yang ni bukan sebab saya lupa, tapi sebab tak nak charger.hubby dah byk kali tanya samada nak bwk ke tak, saya confident je kata tak nak bwk walhal bukanla berat sangat.dah menyesal tak sudah.yela, bukan senang nak boleh dtg kursus lagi.
so, lain kali kena beringat.jangan ambik mudah dalam apa-apa sekalipun kalau tak nak menyesal kemudian

1 comment:

  1. memang sesuatu yang mudah tak ambil perhatian...sangat setuju.

    ReplyDelete