Saturday, May 14, 2011

Selamat Hari Guru 2011


siapa guru yang paling anda suka dan ingat sampai sekarang? banyak gak cikgu yang saya suka dan ingat.tapi seingat saya,semua guru saya memang merupakan guru-guru yang sangat dedikasi terhadap anak muridnya (kalu tak, tah kat mana la saya sekarang). malah ada antaranya telah pun kembali ke Rahmatulah (semoga roh mereka sentiasa dirahmati)
cabaran guru zaman sekarang memang sangat mencabar.antaranya, guru kena mahir dan master dalam ICT - kena up to date le kata orang.guru kena cari cara macam mana nak tarik minat pelajar untuk belajar (yelah, dunia di luar sekolah lebih menarik minat mereka - hiburan,internet dan macam-macam lagilah). saya sendiri pun cuba jugak up to date kan diri.adakalanya, rasa letih sangat, terkejar sana sini.mana nak urus rumah sendiri, urus PSS,urus P&P lagi, pendek kata semua tu nak kena buat dalam masa yang sama.kekadang rasa tak nak buat apa bila dah blank.tapi alhamdulillah, rakan-rakan banyak membantu.
kepada semua guru di dunia, samada guru rasmi mahupun tak rasmi, semoga anda menjadi guru yang bukan hanya mengajar, tetapi menjadi inspirasi kepada anak murid anda.
"Teachers are those who use themselves as bridges ,
Over which they invite their students to cross ;
Then having facilitated their crossing , joyfully collapse ,
Encouraging them to create bridges of their own"

No comments:

Post a Comment