Wednesday, September 21, 2011

pentingnya tandatangan

hari ni saya pegi bank untuk tukar kad ATM sebab rosak.bila dah jumpa dgn pegawai kat situ, katanya kad mungkin tak rosak, hanya di'block' sebab saya dah lama tak update buku penyata bank (lama gak, sejak 2009) so, lepas update buku, try balik kad ATM tu, ternyata kad tak rosak dan masih boleh guna.

selesai masalah. tapi timbul lak masalah lain. masa update, buku penyata dah habis cetak, so kena la buat buku baru. nak buat baru, kena tandatangan borang.bila pegawai tu tengok, dia kata tandatangan tak sama dengan dalam buku penyata! alamak! saya sendiri pun tak perasan rupanya saya dah tak ingat tandatangan yang lama.yg sekarang, saya buat initial je,tandatangan pendek (ye la, kehadiran kat sekolah kan kena tandatangan, jadi nak cepat, buat initial je la.lama-lama terbiasa macam tu.)
pegawai tu pun mintak saya tunggu kejap sebab nak minta bank asal fax data.saya sendiri pun dah lupa yg saya dulu buka akaun di cawangan Bangi.kalau lupa tandatangan asal, kena pegi ke bank asal.takkan la nak ke Bangi semata-mata sebab tu!
lepas hampir setengah jam tunggu, pegawai tu panggil saya semula, katanya lambat lagi nak dapat fax tu, jadi dia minta saya try practice balik tandatangan lama tu. try punya try, last-last dapat gak buat tandatangan yg hampir serupa. baru la settle hal kat bank.

mana tak lupa, saya bukak akaun masa tahun 1997.
lain kali jangan suka-suka tukar tandatangan, memang menyusahkan nanti ;)

No comments:

Post a Comment