Monday, February 8, 2010

Korban Denggi - kehilangan dua puteri amat dirasai


nie anak no 3 (si adik Nik Zawiah - gambar diambil oleh rakan yang melawat 3 jam sebelum arwah meninggal)


Apa agaknya perasaan kita jika 2 orang yang kita sayangi pergi berturut-turut dalam tempoh tak sampai 24 jam? Saya yang baru 2 bulan lepas kehilangan abah seorang pun rasa tak tertanggung, inikan pula kehilangan 2 puteri comel sekaligus akibat denggi shock syndrome.
Ini adalah apa yang berlaku kepada schoolmate saya dan hubby sabtu dan ahad lepas (6/2 & 7/2) Anak ke 2 - Nik Hazwani , 4 tahun meninggal pada hari sabtu dan adiknya Nik Zawiah , 3 tahun menyusul keesokan harinya.
Hubby pergi menziarah ( saya tak ikut, sebab tak sanggup nak hadapi suasana tersebut , saya sendiri pun ada dua puteri yang umurnya pun lebih kurang sama dengan arwah)
Daripada apa yang saya faham,kedua-dua arwah telah dimasukkan ke hospital setelah demam, kemudian mengalami muntah-muntah serta lebam-lebam biru di badan.
Takziah kepada Nik Shamrul Zaimi sekeluarga.(anak yang tinggal , yang sulung, lelaki serta baby lelaki baru berusia lingkungan 3 minggu, isterinya masih dalam pantang - tambah menyayat hati bila mendengarnya)
Semoga tabah hadapi dugaan yang berat ini.... al fatihah

1 comment:

  1. Alfatihah..sebak dan terharu belum habis lagi..
    Ingatkan Shidah pergi sama.
    All the best.

    ReplyDelete